donderdag 12 april 2012

Crochet Flowerbox tutorial

Wat dacht je van een mooi cadeaudoosje voor een dierbaar persoon?
How about a lovely giftbox for that special person?
Materiaal:

Aïda band
Borduurgaren/ Embroidery yarn

Neem een doosje (wat je maar in huis hebt) met een deksel. Beplak het deksel met wolvilt. Haak een lapje voor de onderkant en voor de bovenkant.Bereken zelf het aantal steken aan de hand van de stekenverhouding van het garen dat je gebruikt. Plak deze gehaakte lapjes op hun plaats.
Take a box or a jar (any jar or box) with a lid. Crochet a piece for the side of the lid and a piece for the jar.Calculate the number of stitches regarding the gauge of your yarn. Paste them in place

Maak 6 rozenblaadjes: 2lossen, 2v in de tweede losse van de nld, keerlosse
(2in1)x2, keerlosse
1v, (2in1)x2, 1v, keerlosse
1v, (2in1), 2v, (2in1), 1v, keerlosse
8v, keerlosse
8v, keerlosse
1v, 1hst, 1st, (2dst in 1)x2, 1st, 1hst, 1v, afhechten
Make 6 rose leafs: 2ch, 2sc in second chain from hook, 1ch
(2in1)x2, 1ch
1sc, (2in1)x2, 1sc, 1ch
1sc, (2in1), 2sc,(2in1), 1sc, 1ch
8sc, 1ch
8sc, 1 ch
1sc, 1hst, 1st, (2dst in 1)x2, 1st, 1hst, 1sc, batch of

Hecht een andere kleur aan bij  het onderste puntje, 1losse, 1v opdezelfde plek. Omhaak het blaadje met vasten. in ieder hoekje maak je drie vasten op dezelfde plek. Soms moet je in een steek 2vasten in 1 haken. Dit merk je vanzelf tijdens het haken.
Attach a new color, 1ch, 1sc on the same place. Make sc around the leaf. At some points you have to make 2sc in 1. You know when as you go. In every corner make 3sc.


Zo ziet het blaadje eruit als het klaar is.
This is what the leaf looks like when finished


Vouw het blaadje dubbel op deze manier...
Fold the leaf like this...

..En rijg de 6 blaadjes aan een draad.
..And attach all 6 leafs to the yarn like this.

Bind ze samen op deze manier en plak op het deksel. Plak een wolkraal in het midden van de bloem
Tie them together like this and paste into place. Paste a feltbead in the middle of the flower.

Maak 2 blaadjes: 15losse, 1 keerlosse
1v, 2hst, 9st, 2hst, 1v
2v op dezelfde plaats als de vorige v (= hoekje om)
2hst, 9st, 2hst, 1v, 1hv
Make 2 leafs: 16 ch
1sc, 2hst, 9st, 2 hst, 1sc
2sc on the same spot as the last sc (=transfer to the other side of the work)
2hst, 9st, 2hst, 1sc ,1slipstitch

Borduur op Aïda band een tekst naar keuze. Kijk op http://www.stitchpoint.com/ voor een leuke tool. Plak dit band op het doosje
Embroider a text of your choice on Aïda band. Check http://www.stitchpoint.com/ for a great tool. Paste into place.

14 opmerkingen:

  1. Ontzettend mooi! Bedankt voor de duidelijke uitleg van de bloem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een leuk patroon!!!!!!!!!!!!!!!!!
      nou kan ik verder aan mijn bloemen collectie
      Jolanda

      Verwijderen
  2. WOW wat mooi !!!
    Bedankt voor de duidelijke uitleg.
    Nu nog tijd vinden, dan maak ik het ook... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow! Echt heel mooi! Bedankt voor de beschrijving! heb je linkje toegevoegd op de pagina nederlandse patronen op mijn blog!groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toen ik de Crochet Flowerbox tutorial zag, was ik er weg van!
    Ik ben er meteen aan begonnen en hij is prachtig geworden.

    Bij deze wil ik je graag bedanken voor het patroon!!!

    Lieve groeten, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem is nu niet meer van toepassing.
    Zojuist heb ik 'n Blog aangemaakt.

    Lieve groeten, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Ria,
    Graag gedaan! Ben benieuwd naar jouw project :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. geweldig leuk met haaknaald en garen achter mijn laptop stap voor stap de bloem gehaakt super
    groetjes margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Jose,
    Je boekje gekocht en helemaal weg van de leuke patronen die erin staan. via je boekje zag ik dat je ook een blog hebt. Ook hier kom ik weer prachtige patronen tegen. Bedankt dat je ook deze met ons wil delen. Ik blijf je volgen!!
    Groetjes van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. erg mooi allemaal ik geniet met volle teugen van de eigen gemaakte dingen en patronen.

    joke dijkstra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schattig doosje; leuk gedaan met die bloemen erop. Bedankt voor het patroon. Groetjes Vera

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie/ feedback! Ik lees het graag :-)